Witajcie!

Życzę wszystkim długiego i przyjemnego ucztowania przy rodzinnym stole!

26 czerwca 2010

Babeczki z melasą,czekoladą, migdałami i orzeszkami pinii

Nareszcie coś wyrafinowanego! Co za rarytas..! Wszystko zaczęło się od momentu, kiedy znalazłam, w jednej z moich włoskich książeczek kucharskich, przepis na owe babeczki, gdzie wśród składników widniała melasa. Zaintrygowana zaczęłam szukać na internecie, co to za tworzywo.. Okazało się, że to taki syrop wytwarzany przy produkcji cukru brązowego z trzciny cukrowej, zawierający dość dużo składników odżywczych i z tego względu jest szczególnie zalecany sportowcom, kobietom w ciąży i karmiącym! Mimo że w ciąży nie jestem, postanowiłam spróbować i w niedługim czasie kupiłam słoiczek melasy (w sklepie ze zdrową żywnością za ok 7 zł). 

W smaku melasa jest słodko kwaśna, sama w sobie raczej nie nadaje się do jedzenia. Nadaje się do ciasteczek i ciast, podobno również do kawy i herbaty, ale mi w ten sposób nie smakowała. Moje babeczki z melasą miały posmak jakby.. alkoholu.. intrygujące! Odkryłam nowy smak, jakiego jeszcze nie znałam! I muszę powiedzieć, że babeczki bardzo mi smakowały! Można je jeść na ciepło i na zimno!
Składniki na jedną dużą blachę lub kilkanaście średnich babeczek (ok. 18):
  • 1 porcja kruchego ciasta (patrz: przepisy podstawowe)
  • 110 g masła
  • 140 g cukru brązowego
  • 90 g melasy
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 70 g gorzkiej czekolady
  • 1 jajko lekko rozbite
  • 50 g orzeszków pinii
  • 100 g migdałów w całości lub w połówkach
  • cukier puder do posypania
Kruche ciasto powinno być dobrze schłodzone. Foremki należy wysmarować masłem i opruszyć mąką. Część ciasta rozwałkowujemy i wygniatamy kółeczka (trzeba dobrać sobie odpowiednią wielkość jakiegoś kubeczka do wielkości foremki). Wykładamy nimi foremki. Drugą część ciasta również rozwałkowujemy i wycinamy z niej paseczki, które nam posłużą do ozdobienia kratką babeczek. (Ja je wycinam nożykiem do ravioli, tj takim samym jak do krojenia pizzy ale z ozdóbką).

W garnuszku, na małym ogniu łączymy masło, cukier, melasę, wanilię i czekoladę. Zdejmujemy z ognia i zostawiamy na troszkę do ostygnięcia. Dodajemy w to jajko ubijając trzepaczką lub miksując krótko mikserem. Migdały sparzamy, obieramy ze skórki, kroimy na połówki wzdłuż, i razem z orzeszkami pinii dodajemy do masy. Wypełniamy nią babeczki. Na wierzch kładziemy wycięte paseczki tworząc krateczkę.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180° przez około 20 minut.
Po wyjęciu z piekarnika czekamy co najmniej 5 minut i posypujemy cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz