Witajcie!

Życzę wszystkim długiego i przyjemnego ucztowania przy rodzinnym stole!

23 stycznia 2011

Torta dell'angelo czyli ciasto czekoladowe z bitą śmietaną

Mam przyjemność zaprezentować wam ciasto, na które przepis dostałam na pewnym rzymskim obiedzie :) (saluti a Francesco e Manuela!) Często z niego korzystam, gdyż, oprócz swych walorów smakowych, jest bardzo szybkie i łatwe do przygotowania. Dlatego polecam je szczególnie kobietom pracującym! Ja jestem w stanie zrobić to ciasto w 15 minut z dzieckiem na rękach.. nie licząc oczywiście czasu pieczenia! Nazwa ciasta oznacza "ciasto anioła" lub "anielskie ciasto"..

Składniki:
  • 165 g mąki (1,35 szkl.)
  • 85 g kakao (0,75 szkl.)
  • 250 cukru (1 szkl.)
  • 250 ml mleka (1 szkl.)
  • 125 g miękkiego masła
  • 2 lekko roztrzepane jajka
  • 1 łyżeczka sody
  • 250 ml śmietanki 30% do nadzienia
  • cukier puder do posypania
Kakao, sodę i mąkę przesiewamy przez sito. Dodajemy cukier i mleko i krótko mieszamy (mikserem). Dodajemy jajka i masło i miksujemy wszystko najpierw na najniższych obrotach przez 3 minuty. Następnie zwiększamy obroty na max i miksujemy kolejne 3 minuty do uzyskania jednolitej masy.

Przekładamy do natłuszczonej i obsypanej mąką formy (moja miała 23,5 cm średnicy). Pieczemy w nagrzanym do temeratyry 180°C piekarniku przez około 40 minut, aż do momentu "suchego patyka". Wyjmować pomału z piekarnika, żeby ciasto jak najmniej opadło.. ale chyba zawsze opada! Po ostygnięciu wyjąć z formy, przekroić i przełożyć ubitą śmietaną. Posypać cukrem pudrem, i można je udekorować poziomkami lub jagodami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz