Witajcie!

Życzę wszystkim długiego i przyjemnego ucztowania przy rodzinnym stole!

7 maja 2010

Kapuśniaczek dla dzieci

Takie zupki moje dzieci jedzą z zapałem! Wystarczy, że zupka będzie gęsta i z dodatkiem makaroniku, a na talerzu nic nie zostanie!
Składniki:
  • 1/3 główki kapusty
  • 2 marchewki
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 łodyga selera naciowego
  • pół niedużej cebuli
  • przecier pomidorowy (ok.200 ml) lub mały koncentrat pomidorowy
  • mięso na zupę lub kostki rosołowe Knorr
  • koperek
  • 4 duże liście laurowe
  • sól
  • makaronik dziecięcy lub zwykły makaron rozdrobniony
Dodatki włoskie:
  • oliwa z oliwek
  • parmezan
Zazwyczaj gotuję zupy na mięsie, które akurat mam w domu. Ten kapuśniaczek zrobiłam na jakimś kawałku wołowym. Kiedy w domu nie mam mięsa, wrzucam kostki rosołowe Knorr. Wszystkie składniki drobno pokrojone (to jedyna fatyga w przygotowaniu każdej zupy) wraz z mięsem i przyprawami zalewam zimną wodą i stawiam na kuchence. Moje zupy gotują się aż wszystko dobrze zmięknie, czyli ok. 1 godziny. Przecier pomidorowy (w kartoniku) i koperek dodaję pod koniec gotowania.
Makaronik przygotowuję oddzielnie..bo gdyby zupy zostało na drugi dzień, makaron byłby rozgotowany!
Zawsze do zupek już w talerzu (!) dodaję kilka kropli porządnej oliwy z oliwek i ścieram trochę parmezanu. Służą one zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi dzieci.
Uwaga!
Oliwa z oliwek zagotowana traci swoje wartości, dlatego w takich potrawach dodawajcie ją zawsze po skończeniu gotowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz